Peremajaan kulit wajah laser pecahan

Kelebihan dan kekurangan peremajaan kulit wajah pecahan dengan laser

Proses penuaan adalah undang-undang biologi semula jadi bagi setiap organisma manusia. Tidak dapat dielakkan, tanda-tanda kulit pudar dalam bentuk kedutan, penurunan nada dan bintik-bintik usia muncul di bahagian tubuh yang berlainan. Wajah sangat mudah layu kerana pengaruh sinaran ultraviolet yang berterusan, kerja otot muka dan mengunyah. Dengan alasan yang jelas, wanita dari semua peringkat usia ingin menjaga wajah mereka agar sentiasa segar dan awet muda. Dalam keadaan seperti itu, bukan sahaja krim dan topeng akan membantu, tetapi juga peremajaan kulit melalui pendedahan pecahan.

Keperluan dan kelebihan kaedah

Teknologi terdiri daripada mendedahkan kulit kepada tenaga frekuensi tinggi. Sinar dengan panjang gelombang tertentu menghasilkan tindak balas termal atau menguap sel pada kedalaman yang telah ditentukan. Kehilangan beberapa sel memprovokasi sintesis serat kolagen dan elastin. Dengan bertambahnya usia, sintesis kolagen dan elastin dalam ketebalan kulit menurun dengan ketara. Serat inilah yang memberikan keanjalan dan awet muda pada kulit dan sebenarnya merupakan bahan binaan epidermis dan dermis. Oleh itu, di bawah tindakan laser, wajah disegarkan semula.

Peremajaan laser adalah teknik moden yang telah membuktikan dirinya di pasaran perkhidmatan kosmetik. Mari lihat beberapa faedahnya:

  • Rawatan pecahan sama sekali tidak menyakitkan. Malah ketidakselesaan minimum hilang menurut ulasan.
  • Teknologi ini menunjukkan kerosakan minimum pada kulit, akibatnya jejak tersebut hilang dalam 4-5 hari setelah terapi.
  • Dengan teknologi ini, anda dapat mengusahakan kawasan yang luas pada masa yang sama. Pendekatan ini mengaktifkan proses regenerasi secara maksimum, yang membawa kepada pelicinan kerutan secara aktif.

Kesan dan kesan sampingan selepas prosedur yang dijelaskan sangat jarang berlaku. Yang paling biasa adalah hiperemia dan mengelupas di kawasan rawatan, serta rasa gatal yang sederhana dan melegakan diri. Kadang kala jangkitan herpes diaktifkan. Dengan eksperbasi herpes yang kerap, anda perlu berjumpa dengan pakar dermatologi dan pakar penyakit berjangkit sebelum melakukan peremajaan fraksional.

Bagaimana rawatannya?

Sesi terapi berlangsung selama 25 hingga 40 minit. Terapi reparatif boleh digunakan pada wajah, leher dan décolleté. Di pejabat, pesakit berbaring di punggung dan boleh berehat.

3-4 prosedur diperlukan untuk mencapai kesan maksimum. Selang optimum antara sesi adalah 2 hingga 4 minggu. Selama ini, epidermis dan dermis mengembalikan sepenuhnya potensi pertumbuhan semula mereka. Kursus standard terdiri daripada 4 prosedur. Kesan visual yang paling ketara dapat dirasakan 3 bulan setelah tamat kursus. Sekiranya perlu, mesyuarat dapat diulang selepas 1 tahun.

Pada akhirnya, terdapat kemungkinan gatal yang tinggi atau sedikit sensasi terbakar, yang akan hilang sendiri setelah 1-2 jam. Hiperemia dan pembengkakan yang tidak diucapkan berterusan selama 2-3 hari. Semasa tempoh pemulihan awal, pakar dermatologi mengesyorkan menggunakan salap dan semburan penyembuhan dextpanthenol.

Penjagaan kebersihan dibenarkan pada hari prosedur. Hanya satu lawatan ke tab mandi atau kolam yang boleh dihalang sepanjang minggu. Jangan mengabaikan pelindung matahari - komponen selepas rawatan sangat sensitif terhadap cahaya ultraviolet.

Pendedahan pecahan adalah kaedah yang berkesan, kesannya terhadap tanda-tanda penuaan telah dibuktikan oleh penyelidikan saintifik. Keselamatan, kesakitan dan kemudahan prosedur menjadikannya salah satu yang paling popular dalam amalan kosmetik.